Kontaktujte nás

Meno *:
Mail *:
Web *:
Správa:
Ak ste človek, koľko je  - *
 

Použiteľnosť

"Použiteľnosť určuje ako rýchlo návštevník pochopí na čo web stránka slúži, ako rýchlo sa na stránke zorientuje a ako rýchlo sa ju naučí ovládať."

Ak vidí návštevník firemný web po prvý krát v živote, je dôležité, aby bol schopný odpovedať 6 základných otázok:

  •      Na čo slúži web?
  •      Nájdem tu to, čo hľadám?
  •      Kde se práve na web stránke nachádzam?
  •      Kam ďalej môžem ísť?
  •      Ako sa dostanem ďalej?
  •      Komu web patrí?

Podľa Jacoba Nielsena, poprednej svetovej autority v obore, musia byť pri tvorbe použiteľného webu dosiahnuť 5 základných cielov:

  •      nový užívateľ web rýchlo pochopí a je schopný ho používať
  •      užívateľ robí minimum závažných chýb a z každej z nich sa rýchlo spamätá
  •      užívateľ je schopný rýchlo dosahovať svoj cieľ na webe, ktorý pozná
  •      užívateľ má z používania webu príjemný zážitok
  •      užívateľ si zapamätá štruktúru a ovládanie webu, znovu si ho rýchlo vybaví pri opakovanej návšteve


Prečo je použiteľnosť web stránok dôležitá?

"Pokiaľ návštevník nebude schopný firemný web používať, nestane sa z neho zákazník."

Pokiaľ sa na webe zákazník nevyzná, odchádza. Ak sa na stránkach návštevník nevie zorientovať, odchádza. Ak sa návštevník na Vašom webe nevyzná, lebo má web chyby v použiteľnosti, návštevník môže nakúpiť na webe konkurenta.

Keď je web nepoužiteľný, návštevník si svoju negatívnu skúsenosť spojí so značkou majiteľa a bude ju vnímať negatívne aj v budúcnosti. Ak sa návštevník na webe zorientuje a nájde čo hľadá, vnímanie značku bude naopak vnímať veľmi pozitívne.

Použiteľný web = úspešný web.

Na Slovensku nie sú použiteľné webové stránky samozrejmosťou. Vo väčšine oborov neexistuje kvalitný použiteľný web. Ak si dáte urobiť kvalitný web, môžete ľahko predbehnúť svoju konkurenciu o mílové kroky.

Niektorí prevádzkovatelia web stránok investujú desaťtisíce korún do reklamy slabo použiteľných web stránok. Stránka vďaka reklame môže byť nanštevovaná, ale návštevníci na nej nakupujú málo, alebo vôbec, lebo na na stránkach nevyznajú.